2021 Fedettpályás idény értékelő

2021.03.29

Kedves Olvasóink!

A tavalyi évhez hasonlóan idén sem maradhat el a fedettpályás versenyszezon elemzése. Adamik Zoltán vezetőedzőt kérdeztük, hogy mennyire nyomta rá a bélyegét a felkészülésre a Covid-járvány újabb hulláma, miért nem láttuk Palkovits Istvánt, Fekete Istvánt és Szép Marcellt a versenyeken, illetve hogyan értékeli a felnőtt, és kisebb atlétáink eredményeit?

Adamik Zoltán: A felkészülést nem akadályozta a járványügyi helyzet. Teljes értékű munkát tudtunk végezni, szerencsére a gyerekek nem betegedtek meg, a tervezett edzőtáborok azonban elmaradtak. Három versenyző különböző okok miatt hiányzott. Palkovits István átesett a Covidon novemberben, viszont ilyen esetben a visszatérés szigorú protokoll mellett lehetséges, így edzőjével úgy döntöttek, hogy a fedettpályás idényt kihagyják és a Mezei Országos Bajnokságon versenyeznek először. Fekete István egészségügyi okokból nem állt rajthoz, egy hosszas orvosi kivizsgálás sorozat után nemrég kezdett el újra edzeni. Szép Marcell kiváló formában volt, de sajnos meghúzta a hajlítóját, bár sokat javult, de úgy döntöttek edzőjével, hogy nem kockáztatják a szabadtéri idényt. Nagy öröm volt, hogy folytattuk a sikeres szereplést ebben a szezonban is a hiányzók ellenére. Kiemelkedő, hogy több olyan fiatalunk állhatott dobogóra, nyert bajnoki címet, akiknek korábban még nem sikerült. Vannak új felnőtt bajnoki dobogósaink, Barna Patrícia és Beregszászi Renáta személyében. Junior világranglista második helyezettünk- Szűcs Szabina ötpróba - is van. Egy hármas KARCos sikernek is tapsolhattunk női junior magasugrásban, hiszen Szűcs Szabina és Barna Patrícia mellé Palotai Dorina is felállhatott a dobogóra. A két sprint csoport Havas Csaba és Juhász István vezetésével, több dobogós és értékes helyezést szerzett. Deák Zalán bajnok lett a serdülőknél, Huszka Blanka, Farkas Karina, Faragó Rómeó és az ifi 4*200 m fiú váltó pedig szintén dobogós lett. Retkes Réka, Kovács Nóra és Vancsik Petra ott van a legjobbak között, szintén a dobogón, Molnár Viktória pedig az egy évvel idősebbek között szenzációs eredményekkel hívta fel magára a figyelmet. Téli dobó bajnokságon Magyari Kristóf a juniorok között szerzett ezüst érmet kiváló eredménnyel. Palkovits István pedig az U23-as korosztályban szintén ezüsttel tért vissza a Mezei Országos Bajnokságon. Reméljük, hogy a szabadtéri verseny minden fő versenye megrendezésre kerül. Először leszünk házigazdái magyar pálya bajnokságnak ( május 8. Váltó Bajnokság). Többen pályáznak korosztályos világversenyre is és erre koncentrálunk első sorban. 

Szia Szabina! Mikor legutóbb beszélgettünk, épp az edző-, lakhely-és iskolaváltás volt a téma, hogy még ismerkedsz az új környezettel/feltételekkel. Közben eltelt fél év, bekerültél a 2023-as Budapesti Atlétika Világbajnokságra készülő KAP-programba, és megjöttek az új egyéni csúcsok is (60m gát-8.72, távolugrás 607 cm). Mit gondolsz az elmúlt időszakról és hogy érzed most magad?

Nagyon szeretek itt Pesten élni, úgy gondolom az eddigi kihívásokat, akadályokat sikerrel vettem. Az eredményekre és az egyéni csúcsokra büszke vagyok, mivel minden új ellenére úgy gondolom, sikerült kihoznom a jelen helyzetből a maximumot. Most pedig folytatjuk a felkészülést a szabadtéri szezonra, ahol nyáron következnek majd az igazi megmérettetések!! (Szabina már teljesítette a szintet a nyári Junior Európa Bajnokságra és a Junior Világbajnokságra is hétpróba versenyszámban- szerk.)  

Szia Reni! Előző cikkünkben veled is a nagy változásokról beszéltünk, hiszen Szegedre mentél továbbtanulni, ahol Eperjesi Laci bácsi vette át a felkészítésedet és napi két edzésre van lehetőséged. Nem túlzás azt mondani, hogy ennek maximálisan látszik is az eredménye, hiszen átlépted a 14 méteres határt súlylökésben egymás után döntögetve a saját egyéni legjobbjaidat és nem utolsó sorban fantasztikusan nézel ki! 

A fedettpályás szezonom igazán jól sikerült köszönhetően a kemény alapozásnak. Sikerült megszereznem életem első felnőtt országos bajnoki érmét és már fedett pályán sikerült megközelítenem az Utánpótlás Európa Bajnokságra a szintet. Összességében elégedett vagyok a szereplésemmel, hiszen a versenyek nagy részén 14 méter felett löktem. A március és április hónapban nincsenek versenyeink, így egy újabb felkészülés folyik a nyári versenyekre. Az első versenyem Szentesen lesz április végén és mivel megtartják a Dobó Európa Kupát, így nagy reményeket fűzök az induláshoz. 

Patrícia, tőled azt szeretnénk megkérdezni, hogy melyik volt a kedvenc versenyed ebben a szezonban, hiszen majdhogynem minden hétvégén vagy felnőtt, vagy korosztályos versenyen indultál, hol egyéni számokban, hol összetettben? Született ismét "pár" dobogós hely, egy 179 cm magasugrásban és egy 587 cm távolugrásban, de 60m gáton is sikerült jelentősen javítanod az eddigi idődön!

Két versenyt emelnék ki a fedettpályás szezonból, melyek közül az egyik a felnőtt bajnokság. Aznap mikor elindultam itthonról, koránt sem gondoltam, hogy én érmet fogok szerezni, ráadásul új egyéni csúccsal magasugrásból egy nagyon erős mezőnyben. A másik verseny pedig a saját korosztályos junior bajnokság. Három versenyszámban indultam és ezek közül a távolugrást emelném ki, amit sikerült megnyernem nagyon szép új egyéni csúccsal. Úgy gondolom, hogy nagyon jól sikerült a fedettpályás szezonom és pozitívan állok a közelgő szabadtéri versenyekhez, hiszen célom kijutni főként hétpróbából, de magasugrásból is a tallini Európa Bajnokságra.

Petra, te Egerből jársz át Kecskemétre edzeni, hiszen szeptembertől szeretnél a Bolyai János Gimnáziumba járni. Hogy érzed magad itt nálunk? Megtaláltad a helyed?

Először izgultam, hogy fog fogadni a csapat, hiszen ők már egy összeszokott társaság, de már az első edzések alkalmával megmutatkozott, hogy a legjobb helyre kerültem. Zoli bácsi pedig pont olyan, mint ahogy megismertem korábban. Mindig irigyeltem a tanítványait, amikor versenyeken hangosan, tapsolva biztatva szurkolt nekik, ezt ezen a hétvégén én is megtapasztalhattam. Felejthetetlen élmény volt, meg is hozta az eredményét. Nem feltétlen a dobogóért jöttem a hétvégén, hiszen majdnem másfél évet kihagytam. Magammal versenyeztem, hogy lássam, ezalatt a rövid idő alatt, amit Zoli bácsi kezei között tölthettem, mennyit tudtam fejlődni. Rengeteget. Hosszú ideje nem ugrottam 525 cm felett távolban. Most ezt sikerült megdönteni. A magasugrásban és a 60 gáton is javítottam. Persze nagyon sokat kell még fejlődnöm, amire igazán akkor lesz lehetőségem, mikor már Kecskeméten lakhatok. De addig is mindent megteszek, hogy ha alkalmam van rá, azonnal kocsiba üljek és lejöhessek edzésre. A hétvégi eredményeim után végre újra elhiszem, hogy van mit keresnem az atlétika pályán. Ezért nagyon hálás vagyok Zoli bácsinak. 

Dorina, csapatban már többször is szereztél országos bajnokságon érmet, de egyéniben most sikerült először dobogóra állnod. Miben volt más most ez a verseny, mint a többi?

Úgy gondolom, hogy egy ideje már bennem volt az országos dobogó, illetve az új egyéni csúcs is. Amikor sikerült megugranom életem legjobbját nagyon örültem neki, az hogy a dobogóra is állhattam, csak hab volt a tortán. Valamiért sajnos a csapatért mindig jobban tudtam küzdeni, mert tudtam, hogy rajtam is múlik a verseny végeredménye, viszont mindig is mondta az edzőm és az edzőtársaim, hogy higgyek magamban, mert többre is képes vagyok. Most nagyon motiváltnak érzem magam és remélem így is marad. 

Rómeó, idén az ifik közt fiatalabbként sikerült szuper időt futnod és 7.23-as egyéni csúcsoddal még a dobogót is megcsípted, nem is akárhogy, hiszen 1 század választott el az ezüst éremtől 60 méteren! Hogyan értékeled a téli szezont?

Igazából nem mondanám rossznak ezt a téli szezont, hisz első évesként jó eredményeket hoztam és a bajnokságon a dobogóra is felállhattam, de én is, és az edzőm is sokkal jobb eredményt vártunk az edzés eredményeket nézve. Nyáron 100 méteren magyar bajnok szeretnék lenni, de majd meglátjuk mi lesz.

Deák Zalán és Faragó Rómeó
Deák Zalán és Faragó Rómeó

Zalán, idén te lettél az U16 korosztályos magyar bajnok 60 méteren, méghozzá 7.26-os idővel! Milyen érzés a dobogó tetején állni?

Szerintem a felkészülés nagyon jól sikerült. Szabadtéren pedig jó lenne idén odaérni 11-re, vagy esetleg 10-zel kezdődőt futni.


Blanka, egy ezüstöt és egy bronz érmet is bezsebeltél a bajnokságon sprint számokban, illetve egyéni csúcsot is sikerült futnod. Kezd beérni a közös munka Csaba bácsival?

Igen, körülbelül 2 éve kezdtünk el együtt dolgozni, szépen lassan fejlődtünk és úgy látszik most kezd megmutatkozni az eredménye. Mindketten kíváncsian várjuk a folytatást.

Karina, te lettél az ifjúsági bajnokságon az ezüstérmes 400 méteren. Számítottál az éremre?

A felkészülés, nem volt egyszerű, viszont nagyon elszánt voltam a fedettpályára tekintve. Számítottam rá, hogy jót fogok futni, az egyéni volt a cél, viszont reménykedtem, hogy a dobogóra is felállhatok. A szabadtéri szezont illetően is elsődlegesen az egyéni időm megdöntése a cél, viszont bízom abban, hogy újra dobogóra állhatok. 

© KARC Atlétika. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el