Palkovits Pisti-U23 Európa Bajnokság, Tallin

2021.07.08

A atlétikai Európa Bajnokságot az U23 korosztály részére, idén Tallinban rendezik, méghozzá július 8. és július 11. között. Ebben az évben nagyon szép számmal indul a magyar válogatott csapat, és a mi egyesületünk is büszke lehet, hiszen Palkovits István is teljesítette a kvalifikációs szintet 3000 méter akadályfutásban. 

Pisti jelenleg már Tallinban van edzőjével, Németh Gyulával, és sikerült elcsípnünk őt pár szó erejéig!

Szia! Mesélj nekünk kicsit, hogy érzed magad, milyen volt az utazás?

Hétfő délután indultunk, és ez így kényelmesebb is volt, hogy ott aludhattunk Bécsben, a reptéren, egy szállodában. Már elfoglaltuk a szállást Tallinban és bejártuk a közeli boltokat és a versenypályát is. 

És milyen a pálya? Tetszik?

Nekem a versenypálya nagyon tetszik, szép és nyugodt, annyi a baj vele, hogy MONDO pálya, ami azt jelenti, hogy egy kicsit keményebb a megszokottnál, de nagyon gyorsan lehet rajta futni a szilárdsága miatt. 

Izgulsz már a verseny miatt, vagy ilyenkor teljesen higgadt tudsz maradni?

Már várom a pénteki futamomat. Úgy néz ki, hogy három futam lesz és abból kell bekerülni a döntőbe. Most jelenleg jobban tartok a futamoktól, mint magától a döntőtől, nem futottam még csak egyszer ekkora tömegben és remélem, hogy jól megtudom majd oldani.

Köszönjük, hogy időt szakítottál ránk és sok sikert kívánunk!

2021. július 9. 

Férfi 3000 méter akadályfutásban 3 előfutamot rendeztek, melyekből az első négy befutó kerül automatikusan a döntőbe. Palkovits István a 2. futamban indult, ahol az első kilóméteren elkocogott a mezőnnyel, kerülve a kezdeti lökdösődést, majd a második ezer métert tempósabbra vette, és gyakorlatilag végig vezette a mezőnyt. Végül magabiztos futamgyőzelemmel jutott a döntőbe. Komoly, érett versenyzést láthattunk Pistitől. Gratulálunk!

A futás a következő linken újranézhető: https://european-athletics.com/live-stream

Palkovits István: " Ugye nem olyan régóta vagyok benne az akadályfutásban és ez volt az első nemzetközi nagy versenyem. A megszokottnál jobban izgultam az előfutamok miatt, de ez a rajt pisztoly eldurranása után már el is múlt, és tudtam a dolgomat. A rajt után a mezőny közepén voltam, de nem éreztem magam olyan jól ott, ezért előrébb kúsztam. Egy vagy két kört még futottam az élmezőnnyel, de nagyon lökdöstek hátulról, plusz nem is akartak beengedni a belső sávra. Ezért nagyon nehezen jöttek az akadályok és nagyon sokat beapróztam miattuk, ezért is tartottam jobb döntésnek azt, ha előre állok, minthogy verekszek velük. Gyula bácsi is őrült, hogy ilyen módon könnyedebben be tudtam jutni a döntőbe, és már nagyon-nagyon várja, hogy mit tudunk kihozni a döntőből. Meg fogok tenni mindent, nem nyugszok meg, csak akkor, ha egyéni csúccsal vernek meg, de persze jobb lenne nyerni egyéni csúccsal!


© KARC Atlétika. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el